A l'atenció de les families i alumnes,

Vist que ha sorgit alguns dubtes sobre l'aplicació de confinaments i proves d'antígens en els darrers dies, des de Direcció volem fer un breu resum de la situació:

• Els alumnes que hagin donat positiu durant les vacances i encara no hagin tornat a classe, no influeixen per res en la resta del grup: no hi ha hagut contacte amb el grup classe.
  • Si un alumne dona positiu i està venint a classe, se segueix el següent protocol:
  1. El centre informa al Departament de Salut.
  2. Els alumnes immunitzats (que tinguin la doble dosi des de fa més de 14 dies o puguin demostrar que han passat la COVID en els darrers tres mesos) poden seguir assistint a classe i des de Salut se'ls proposarà fer un test d'antígens. Aquest test surt receptat a la tarja sanitària. Actualment, Salut està molt col·lapsada i a vegades hi ha problemes perquè facin aquest tràmit.
  3. Els alumnes no immunitzats (els que no entren en el punt anterior) hauran de fer quarantena de set dies des del darrer contacte amb el positiu. Salut confirmarà al centre fins a quin dia. A aquests alumnes no immunitzats no està previst fer-los cap prova, ni PCR ni antígens, només que facin el confinament.
  4. Els punts 1, 2 i 3 es produeixen només si hi ha un contacte a classe amb un alumne que hagi donat positiu, no a molts altres situacions que es puguin donar.
  • Ha generat especial confusió la norma dels cinc positius per classe. Això només afecta a Infantil i Primària, no a secundària.
  • Com a precaució, es demana que, en cas de dubte o sospita l'alumnat es quedi a casa, per si de cas.