SIMULACRE FINAL D'ACCIDEN MÚLTIPLE. 2020/2021.

Com cada any, el passat dia 28 de maig vàrem celebrar el Simulacre de Final de Curs, que ara que escribim aquesta ressenya, ens en adonem de que és la seva X edició (ja que l'any passat no es va dur a terme).

L'exercici d'enguany consistia en la simulació d'un accident de trànsit, amb col·lisió múltiple de dos turismes i una moto i l'atropellament de diferents usuaris d'una terrassa, amb un total de 15 ferits, 6 dels quals van requerir de tècniques d'extracció vehicular i/o d'espais de difícil accés.

La planificació i coordinació del dispositiu va córrer a càrrec dels alumnes de 2n curs de TES, i les tasques de triatge, rescat i transport van ser fetes fonamentalment pels alumnes de 1r curs.

Com sempre, volem agrair la participació de molts companys, tant del nostre departament, com d'altres, i alumnes de diversos cicles: els professors del departament d'automoció que es van encarregar de facilitar i ubicar els vehicles a l'escenari, professors i alumnes del CF d'Imatge Personal, que es van encarregar de la caracterització dels simuladors, i alumnes del CF de CAI i FAR que van participar com a simuladors. Sense oblidar la cessió del gimnàs pels companys d'E.F i el suport en general del Centre en la facilitació dels espais i en aspectes logístics.

La valoració que van fer tots els intervinents va ser molt positiva, pel desafiament que suposa el propi exercici, i per l'ocasió d'aplicar les tècniques i coneixements treballats al llarg del curs en un entorn realista. Igualment altres participants, com els simuladors o les caracteritzadores es van mostrar molt satisfets de la seva participació en un projecte tant engrescador.

Tothom va poder aprendre una miqueta dels altres i va tenir ocasió d'ensenyar alguna cosa als companys!

Gràcies a tots i fins la propera edició!

Equip Docent de TES