El passat dijous 30 de maig 2019 l’alumnat de segon de Batxillerat va assistir al Certamen literari en llengües d’origen d’Amics de la Unesco que es va celebrar a l’escola dels Jesuïtes de Sarrià.

Vam gaudir molt, tant del lloc privilegiat on hi ha l’escola, com de l’arquitectura de l’edifici , els grans finestrals de la sala d’actes... I sobretot de l’acte en sí. Un acte en què se’t posava la pell de gallina escoltant les creacions literàries de nens  i nenes de primària, noiets i noietes de secundària i nois i noies de Batxillerat, tots utilitzant les seves llengües maternes. Vam escoltar un nen de 9 anys que ens va deixar perplexos amb la seva capacitat comunicativa, o un noi que va llegir el seu text en tagal, o un altre en urdú…

Entre les lectures dels textos guanyadors, hi havia intervencions improvisades de dos grans actors que no van deixar indiferent a ningú i van aconseguir la unió de tot el públic en un gran riallada estrepitosa i contagiosa.

El punt àlgid per a nosaltres va ser quan van donar el segon premi del certamen per l’alumnat de Batxillerat a una alumna de les Vinyes, la Paula Villarroya. Ens va fer molta il·lusió poder ser al seu costat en aquest moment.

Vam tornar molt més feliços i amb una gran experiència més dins la nostra motxilla de vida.

Abans de convidar-vos a llegir el text guanyador, dir-vos que aquesta activitat es va dur a terme dins el marc de l’acció tutorial de segon de Batxillerat. Va arribar la informació de participació al certamen amb la proposta de tractar el tema de la Felicitat i vam aprofitar per parlar-ne a la tutoria. I va donar molt de si. De fet, ens vam adonar que aquesta temàtica sovint queda oblidada i la perdem de vista, però és molt necessària.

Ara sí! Us deixem el següent enllaç on podreu trobar tots els texts guanyadors, incloent-hi el de la Paula Villarroya a la pàgina 39. Que el gaudiu!